|
Forum Tematy na które warto się wypowiedzieć
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Munio
Gość
|
Wysłany: Pią 16:31, 02 Wrz 2005 Temat postu: Podstawy |
|
|
Uprock - jest to element artystyczny wykonywany przed wejściem na jakiegoś power moves'a. Na pewno każdy widział jak koleś zanim zawirował to wszedł na matę i zaczął śmiesznie biegać i podskakiwać na niej. To jest właśnie uprock i w tym elemencie nie ma ustalonej zasady co i jak. Tu panuje freestyle czyli każdy robi to na swój sposób. Właśnie tak można pokazać swoją oryginalność i indywidualizm. Zwykle wykonuje się go właśnie biegając i podskakując wkoło dodając przy tym jakieś skręty ciałem, ruchy rękoma, zatrzymanie lub zwolnienie, albo przemyślaną mimikę twarzy.
Backspin - standardowy obrót na plecach; pozycją wyjściową będzie w tym momencie tzw. przysiad płotkarski. Siadamy na podłodze w rozkroku, zginając prawą nogę w kolanie do tyłu. Lewa noga pozostaje wyprostowana. Tułów pochylamy lekko do tyłu, opierając lewą dłoń na podłodze. Prawa ręka może być luźna. Robimy mocny zamach prawą nogą w lewą stronę, jak najbliżej podłogi (nie dotykając jej), za lewą nogę do momentu na jaki pozwoli nam rozciągnięcie równocześnie kładąc się na plecy. Prawa noga już wyprostowana w kolanie wykonuje dalszy zamach nad naszym ciałem. W tym momencie lewa noga wykonuje krótki zamach "goniąc" prawą, do momentu kiedy obydwie nogi znajdą się w maksymalnym rozkroku nad tancerzem. Gdy w ten sposób obrócimy się troszkę na plecach obydwie nogi równocześnie zginamy w kolanach i dociągamy głowę i nogi do siebie równocześnie zakładając ręce za uda. No i w ten sposób będziemy szybko wirować na plecach. Gdy odpowiednio usztywnimy ciało i wyprostujemy nogi w kolanach zakręcimy się jeszcze szybciej - prawa fizyki.
Omówiona wyżej pozycja wyjściowa do bączka jest uniwersalną ozycją do innych ciekawych elementów tańca połamańca. I tak np. jest to druga pozycja wyjściowa do barków, można z niej wyjść również do baby'sa lub do śruby
Rubberband - czyli jakby sprężyna lecz wykonywana raz po razie; ten element zaczynać można z różnych pozycji wyjściowych. Najprościej jest robić go z parteru, leżąc na glebie. Leżymy na ziemi na plecach i wykonujemy normalną sprężynkę czyli ręce kładziemy za siebie, nakrywamy się nogami i wybijamy. Następnie jak poczujemy glebę pod nogami to nie stajemy na niej tylko szybciutko się odbijamy w tył. I tu rzecz najważniejsza. Przy wybiciu się w tył trzeba maksymalnie wyciągnąć ręce za siebie, ponieważ po zetknięciu się z ziemią nasze ciało wyląduje najpierw na dłoniach a dopiero później na karku i łopatkach. Następnie robimy już normalną sprężynę, no i tak wkoło. Wykonując ten element musimy pamiętać o maksymalnym wygięciu ciała w łuk gdy wybijamy się do tyłu. Natomiast inną pozycją wyjściową do tego elementu jest zwykłe stanie na nogach. Wybijamy się wtedy do tyłu tak jak do salta w tył i wyciągamy ręce za siebie żebyśmy mogli na nie upaść. Dalej już normalnie
Pozycja wyjściowa Stawiamy prawą dłoń na ziemi i opieramy na niej cały ciężar ciała - prawy łokieć oparty jest na brzuchu w punkcie, który jest środkiem ciężkości ciała. Całe ciało usztywnione, ułożone jest równolegle do podłoża, nogi w rozkroku, a place stóp skierowane w stronę obrotu. Lewa ręka, podparta, służy tylko do nabierania prędkości i pomaga w utrzymaniu równowagi.
Etap IZdecydowanymi ruchami zaczynamy odpychać się w prawą stronę tak długo, aż poczujemy ciąg siły odśrodkowej, który pomoże nam wykonać zamianę nóg, rękę lewą po uzyskaniu odpowiedniej prędkości kładziemy na plecy.
Etap IIW momencie uzyskania ciągu siły odśrodkowej rozpoczynamy zmianę nóg. W pierwszej fazie zamiany staramy się złączyć nogi, co też jest bardzo efektowne i może stanowić oddzielna figurę.
Etap IIIPo wykonaniu złączenia nóg następuje zmiana pozycji bioder z równoległej do podłoża na prostopadłą i równoczesne wyjście prawejnogi do przodu, a lewej do tyłu.
UwagaW trakcie obrotu na dłoni przede wszystkim pamietamy o uzyskaniu dużej prędkości obrotowej, bez której nie wykonamy zmiany nóg, oraz o odpowiednim usztywnieniu ciała. Aby zmniejszyć czynnik tarcia i zwiększyć prędkość podkładamy pod dłoń kawałek śliskiego materiału.
Swipe - polega na obracaniu ciała wokół własnej osi przy użyciu rąk i nóg; stoimy na czworaka, w średnim rozkroku nie dotykając kolanami gleby, prawą nogą wykonujemy niezły zamach w tył za siebie, tak żeby nasze ciało obróciło się wokół własnej osi i szybciutko za prawą wykopujemy lewa nogę. Odrywamy od ziemi rękę prawą, a noga prawa (tą którą wykonaliśmy wymach na początku) ląduje na ziemi, za nią noga lewa i prawa ręka. Jak zauważycie po wylądowaniu obu nóg i prawej ręki na ziemi podpieramy się tylko na stopach i rękach. I teraz rzecz najważniejsza. Lewą rękę (do tej pory nieużywaną) prowadzimy łukiem nad naszym ciałem tak żeby dłoń położyć po drugiej (prawej) stronie naszego ciała. Jednocześni wyginamy nasze ciało w prawo i prawą nogą robimy znów wymach w tył za siebie tak żeby nasze ciało obróciło się wokół własnej osi. Za nogą prawą leci lewa i patrz wyżej(odrywamy od ziemi rękę prawą, noga prawa ląduje na ziemi, za nią noga lewa i prawa ręka). No i tak do znudzenia.
Natomiast one legged swipe różni się jak sama nazwa wskazuje tylko tym że po obrocie ciała wokół własnej osi na glebie ląduje tylko jedna noga, natomiast druga jest cały czas w powietrzu no i oczywiście szybciej trzeba wykonywać ruchy rękoma, a ciało musi być bardziej wygięte w łuk.
żółw
Pozycja wyjściowa
Uklęknij i umieść oba łokcie tuż obok stawów biodrowych od ich wewnętrznej strony, przechyl się do przodu i oprzyj się dłońmi o podłogę (palce skierowane na zewnątrz). Teraz oderwij kolana od podłoża, nogi ułóż tak jak do żabki.
Etap I
Przechyl się lekko na lewą stronę i oderwij prawą rękę od podłoża. Obróć się dookoła własnej osi na lewej ręce, gdy już na maksa użyjesz nadgarstka, zmień ręce. Prawą połóż, a oderwij lewą. To cała filozofia, niestety jest to znacznie trudniejsze niż się wydaje.
Ćwiczenia do nabrania odpowiedniej siły:
-typowy trening na nadgarstki, hantelka w rękę, oprzyj na czymś tą część ręki powyżej nadgarstka (np. stół) i wyginaj nadgarstkiem w różne strony
-w pozycji wyjściowej wyjmuj i wsadzaj na zmianę łokcie, ale bez podnoszenia dłoni z ziemi. (łatwiej utrzymać równowagę)
-utrzymanie pozycji wyjściowej z wyjętymi dwoma łokciami (oczywiście dłonie cały czas oparte na parkiecie).
Gif
bary
Pozycja wyjściowa Ciężar ciała opieramy na prawej i lewej ręcę oraz lewej nodze, prawa noga wyprostowanaw kolanie.
Etap I Przenosimy ciężar ciała na lewą rękę i opieramy lewe biodro na lewym łokciu, równocześnie wykonujemy zamach prawą nogą do momentu całkowitego rozkroku.
Etap II Spychając się prawą ręką wchodzimy na lewy bark z równoczesnym przyciągnięciem lewej ręki na środek klatki piersiowej.
Etap III Kontynuując zamach nogami przechodzimy z lewego barku na prawy przyciągając prawą rękę na środek klatki piersiowej.
Etap IVZ prawego barku przechodzimy na ręce leżące na klatce piersiowej, ciągłość w wykonaniu figury uzyskujemy dzięki pracy zamachowej obu nóg.
Uwaga Aby wykonywać figurę ciągłą, przez wszystkie fazy przechodzimy płynie i dynamicznie utrzymując maksymalny rozkrok
Typy barów:
Genie bary z rękoma skrzyżowanymi na piersi.
Nutcrackers bary z dłońmi na "jajach" ( lub na czym kolwiek innym co masz tam na dole ).
Airplane bary ze sztywnymi rękoma rozpartymi jak najwyżej na zewnątrz.
Barrels bary z rękoma ułożonymi w koło przed sobą ( toczysz się jak beczka ).
Supermans bary na klacie i ręce wyciągnięte na zewnątrz.
Sumos bary z rękoma na kolanach.
Eggbeaters bary z rękoma na biodrach.
Confusions bary z dłońmi na głowie i sztywnymi łokciami.
Baby windmills bary z nogami skręconymi i skrzyżowanymi w kostkach. Ręcę nie są używane
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|